Turizam
Ljetne praznike u Hrvatskoj planira provesti 74 posto ispitanika, znatno više u odnosu na 2021. Odsjest će primarno u privatnom smještaju, kod odabira destinacije najvažniji im je omjer cijene i kvalitete, a više od koronavirusa brine ih geopolitička situacija u Europi, pokazuju to rezultati redovnog istraživanja MasterIndex koje je provela agencija Improve.
U 2020. je tako 54 posto ispitanika planiralo ljetni godišnji odmor, a 2021. godini broj onih koji imaju takve planove porastao je na 68 posto. Otad se rast nešto usporio, pa ove godine ljetovanje u Hrvatskoj planira 74 posto ispitanika. Među njima prednjače oni s većim primanjima te ispitanici iz Zagreba (87 posto).
Financije kao glavni izazov kad je riječ o putovanjima
Financijska nesigurnost ove je godine još snažniji motiv za propuštanje ljetovanja u Hrvatskoj. U 2021. godini istaknulo ju je 28 posto ispitanika, dok se ta brojka u 2022. godini podignula za 15 postotnih bodova, pa je čak 43 posto onih koji neće na ljetni odmor upravo financije istaknulo kao glavni razlog. Poslovne obveze omest će planove 22 posto ispitanika, a 18 posto njih živi na moru pa nemaju potrebu putovati.
Privatni smještaj najpoželjnija opcija
Kao i prethodnih godina, većina ispitanika ove godine planira ljetovati u privatnom smještaju, njih 52 posto, a na drugom je mjestu boravak u vlastitu smještaju ili kod rodbine i prijatelja (35 posto) koji uglavnom biraju ispitanici bez osobnih primanja (58 posto), odnosno s vrlo niskim primanjima (do 2.800 kuna, 42 posto) i stanovnici Zagreba (49 posto). Na trećem je mjestu smještaj u hotelima (18 posto) koji najvećim dijelim biraju ispitanici s primanjima većim od 9.000 kuna, dok je interes za kampiranjem pokazalo samo sedam posto Hrvata.
Online rezervacije najpopularnije
Za većinu ispitanika, njih 56 posto, najpopularniji način rezervacije smještaja je online, putem specijaliziranih web-stranica ili stranica turističkih agencija, a ispitanici primarno smještaj plaćaju karticama (češće debitnim nego kreditnim i češće jednokratno nego obročno), gotovina je na drugome mjestu, a raste popularnost plaćanja internetskim bankarstvom.
"Prije rezervacije smještaja, prosječan turist posjeti 38 turističkih web-stranica i planira putovanje pet tjedana unaprijed, dok veći dio putovanja plaća digitalno", rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.
Kaže da ovakvi trendovi potiču svakog poduzetnika u turizmu da prihvati digitalizaciju uspostavljanjem svoga digitalnog identiteta i prisutnosti u digitalnoj sferi.
"Poduzetnici moraju držati korak s potrošačima na njihovim sve više digitaliziranim potrošačkim putovanjima. Za odabir destinacije najvažniji su omjer cijene i kvalitete", kaže Vladimirescu.
Mladima bitan noćni život, drugima mirne destinacije
Istraživanje je pokazalo da je najbitnija stavka prilikom odabira destinacije percepcija omjera cijene i kvalitete (68 posto), a slijede troškovi smještaja (64 posto).
Gotovo polovica ispitanika izjavila je da su im draže manje gužve zbog čega biraju nešto osamljenije destinacije poput manjih mjesta ili otoka.
Očekivano, to je manje važno mladima koji prilikom odabira destinacije veću pozornost pridaju dobrom noćnom životu, koncertima ili nekim drugim specifičnim događajima, mogućnostima za kupovanje, ali i troškovima prijevoza. Da su im pri odabiru destinacije važni klimatski uvjeti, navodi 41 posto ispitanika, a nešto više to ističu ispitanici iz sjeverne Hrvatske (55 posto).
I rat utječe na putovanja
U odnosu na prethodnu godinu, ispitanici putuju bezbrižnije – čak 61 posto njih, za razliku od 51 posto 2021., izjavilo je da ih ništa u vezi s putovanjem ne brine. Zanimljivo je da se ove godine znatno manje brinu za infekciju koronavirusom (osam posto u usporedbi s 20 posto u 2021.), no na vrh popisa briga sada je isplivala geopolitička situacija u Europi koja zabrinjava 28 posto ispitanika.
Kad je riječ o budućim planovima za putovanja, koji sežu nešto dalje od ovog ljeta, najveći broj ispitanika, njih 83 posto, planira putovati unutar zemlje. U susjedne države planira putovati 23 posto ispitanika, a 21 posto unutar kontinenta, dok je osam posto njih u istraživanju navelo da nemaju planova za putovanje, pokazuje istraživanje MasterIndex.
P.hr/I.B.
Rast cijena hrane i osnovnih namirnica u Hrvatskoj već je postao svakodnevica, a...
09.01.2025. u 10:00
Na području turističke destinacije "Slavonski Brod-Posavina", koja obuhvaća grad...
03.01.2025. u 12:00
Počela je nova godina i vrijeme je za nove poslovne izazove! Ako ste odlučili da...
02.01.2025. u 12:00
Brodsko-posavska županija raspisala je javni natječaj za prijam u službu u nekol...
31.12.2024. u 20:00
Hrvatska gospodarska komora - Županijska komora Slavonski Brod održala je konfer...
27.12.2024. u 14:00
U razdoblju od listopada 2023. do listopada 2024., Hrvatska je zabilježila znača...
23.12.2024. u 08:00
Planirano svečano otvorenje Hotela Park, koje je prvotno bilo najavljeno za Badn...
20.12.2024. u 12:00
Unatoč rastu cijena hrane, inflaciji i sve većim troškovima života, blagd...
17.12.2024. u 20:00
Pregledali smo aktualne oglase za posao na području Brodsko-posavske ž...
16.12.2024. u 14:00
Slavonski Brod uskoro postaje bogatiji za još jedno veliko ime u svijetu...
13.12.2024. u 10:00
Iako je Vladina mjera "Biram Hrvatsku" pokrenuta s ciljem masovnog pov...
11.12.2024. u 08:00
Ministarstvo obrane Republike Hrvatske (MORH) raspisalo je natječaj za prijem 30...
10.12.2024. u 12:00
Ograničene cijene osnovnih namirnica, koje su trebale olakšati život potr...
08.12.2024. u 17:00
Napusti cestu, idi stazama! Slogan je Nove Gradiške i nekoliko kilometara...
07.12.2024. u 16:00
U novogradiškoj perjanici ELDI, već poznatoj po svojoj blagdanskoj t...
06.12.2024. u 20:02
Zbog planiranih radova na provedbi projekta Digitalne transformacije Porezne upr...
05.12.2024. u 12:00