User-friendly platforma
Malo je poznato, ali hrvatski potrošači, baš kao i svi europski, prigovore protiv trgovaca od kojih su proizvode kupili putem interneta, od veljače 2016. godine jednostavno i brzo mogu rješavati putem internetske platforme ORS (online dispute resolution platform) Europske komisije.
Platforma je zamišljena poprilično user friendly: smatrate li da ste u procesu neke online kupovine bili oštećeni, sustav vam omogućava da putem online platforme prijavite svoj problem te “uploadate” svu dokaznu dokumentaciju, a ovisno o tome u kojoj je državi registriran trgovac, tamošnja će tijela, prijavljena u sustav kao ispomoć u rješavanju internetskih sporova, pokušati pomoći da ostvarite svoja potrošačka prava.
Podaci Ministarstva gospodarstva, međutim, pokazuju kako Hrvati platformu rijetko koriste: tijekom 2017. godine, naime, potrošači iz Hrvatske putem platforme su podnijeli sve skupa 309 prijava vezanih uz kupovinu putem interneta na trgovce na području Europske unije, Islanda i Norveške dok su 140 pritužbi podnijeli potrošači s područja Europske unije, Islanda i Norveške na trgovce unutar Republike Hrvatske.
Što se tiče vrsta pritužbi, Hrvati su se putem platforme najčešće javljali zbog pitanja prava putnika u zračnom prijevozu, kupovine obuće i odjeće, elektroničkih proizvoda te proizvoda informacijske i komunikacijske tehnologije.
Stvar teče na sljedeći način: potrošač je prvo dužan pokušati prigovor riješiti direktno s trgovcem, a ne pođe li mu to za rukom, pritužbu podnosi putem platforme te u dogovoru s trgovcem odabire tijelo koje će pokušati riješiti njegov potrošački spor.
Tijela koja su u našoj zemlji zadužena za rješavanje sporova su redom Sud časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), Sud časti Hrvatske obrtničke komore, Centar za mirenje pri HGK, Centar za mirenje Hrvatske obrtničke komore, Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca, Centar za mirenje Hrvatskog ureda za osiguranje, Profi Test d.o.o. Centar za mirenje “Medijator” i Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za mirenje.
Koliko se platforma rijetko koristi pokazuje podatak da Centar za mirenje HGK od uvođenja ove usluge - nije zaprimio niti jedan jedini internetski prijedlog za mirenje.
Izvor: Novac.hr
NOVA GRADIŠKA – Jučer je u Novoj Gradiški svečano otvoreno j...
11.10.2025. u 08:00
I dok Vlada govori o padu inflacije, građani diljem Hrvatske pitaju se – u...
10.10.2025. u 19:00
Cijena vadilice krumpira danas doseže i 300 tisuća eura – koliko stoji i n...
10.10.2025. u 10:00
SARAJEVO – Jučer, 25. rujna, svečano je otvoren Međunarodni turistički saj...
26.09.2025. u 20:00
Na Zagrebačkoj burzi prošloga je tjedna zabilježen pad Crobex indeksa, pr...
24.09.2025. u 20:00
U moru svakodnevnih oglasa za posao teško je pronaći one koji zaista nude...
23.09.2025. u 12:30
U prostorijama Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Slavonski B...
23.09.2025. u 10:00
Usred netaknute prirode Žumberka, na imanju Tihočaja, održan je PD Crane Forum 2...
18.09.2025. u 17:30
Slavonski Brod izrastao je na obali Save, ali rijeka je desetljećima bila vi&sca...
18.09.2025. u 12:30
SLAVONSKI BROD – U organizaciji Sindikata metalaca Hrvatske – Indust...
18.09.2025. u 10:00
Na međunarodnom sajmu DSEI u Londonu potpisan je strateški važan ugovor i...
12.09.2025. u 17:30
NOVA GRADIŠKA- Nakon višemjesečnog iščekivanja i br...
08.09.2025. u 10:00
Još nas samo nekoliko tjedana dijeli od trenutka kada će Nova Gradi&scaro...
04.09.2025. u 07:30
Grad Nova Gradiška privodi kraju jedan od ključnih infrastrukturnih proje...
02.09.2025. u 20:00
ZAGREB – Vlada Republike Hrvatske na svojoj 113. sjednici održanoj 28. kol...
01.09.2025. u 10:00
Internet je prepun oglasa za berače grožđa. U Kutjevu, vinarija Krauthaker traži...
31.08.2025. u 16:00