U ugodnom, svjetlom prostoru Gradske knjižnice Nova Gradiška ovih dana nije se šaptalo kao inače – čulo se smijeh, zveckanje flomastera, šuštanje platna i dječji uzvici oduševljenja. Razlog? Mala radionica dizajna pod vodstvom Klare Ergović, grafičke dizajnerice i autorice domaćeg modnog brenda SHIKA, koja je u svom prepoznatljivom, nenametljivom stilu okupila djecu željnu crtanja, boja i kreativnosti.
Radionica oslikavanja platnenih torbi bila je više od pukog likovnog izražavanja – bila je to prilika da djeca osjete vlastitu slobodu u stvaranju i nauče da dizajn nije samo „nešto lijepo“, nego alat promjene i autentičnosti.
“Treba poticati dječju maštu i kreativnost, pogotovo danas kada djeca puno manje koriste ruke, a većinu vremena provode pred ekranima. Važno je iskoristiti svaku priliku za razvijanje taktilnog dijela učenja,” poručila je Klara tijekom radionice.
I premda joj ovo nije prvi ovakav susret s najmlađima, priznaje da je i dalje iznenađena interesom:
“Već sam ih imala nekoliko, ali svaki put me iznova razveseli koliko su djeca željna stvaranja i izražavanja.”
Od ideje do SHIKE
Klara je svoj dizajnerski put započela 2015. godine upisom na Studij grafičkog dizajna, a zatim nastavila školovanje na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, gdje uskoro brani završni rad. Njezin brend SHIKA nastao je spontano, iz želje da stvori 100 posto hrvatski proizvod.
“Počelo je s tiskom, nastavilo s majicama. Učila sam u hodu. Bilo je i pogrešaka, ali one su bile dio procesa.”
Za nju dizajn nikada nije bio puko tržišno nadmetanje.
“Ne radim stvari koje ne bih i sama nosila. Ako nađu publiku – odlično. Ako ne – idem dalje. Ne želim raditi kompromise radi zarade.”
Moda koja govori
SHIKA je brend koji se suprotstavlja brzoj modi – nastaje polako, s namjerom i porukom. Klara inzistira na etičkoj proizvodnji, domaćoj izradi i održivosti. I to nije marketinška fraza, već filozofija.
“Danas ima sve više ljudi koji žele znati tko stoji iza komada koji nose, žele manje, ali kvalitetnije – i spremni su platiti više za to.”
U njenim kolekcijama nema sezonske panike. Boje su odvažne, neočekivane, a odjeća bezvremenska. Najavila je i novu kolekciju inspiriranu rodnom Slavonijom, koju planira predstaviti na proljeće sljedeće godine.
"Probaj, pa vidi"
Kao mlada poduzetnica, Klara ne idealizira svoj put.
“Ne trebaš imati kapital. Danas postoje programi, poticaji. Najgore što se može dogoditi je da ne uspiješ – ali onda znaš. Uvijek se možeš preusmjeriti.”
U dugoročnim planovima joj je vlastiti butik – prostor u kojem bi objedinila svoju estetiku, vrijednosti i neposredan odnos s ljudima.
Dok su djeca ponosno držala svoje oslikane torbe na izlasku iz knjižnice, bilo je jasno da su, osim boja, sa sobom ponijeli i nešto puno važnije – osjećaj da njihova ideja, njihova ruka i njihova mašta vrijede. A to je, baš kao i SHIKA, dizajn s integritetom.